torsdag 31 januari 2013

Fler förändringar

Som jag skrev för ett tag sedan har jag flera förändringar som är på gång. Det kommer fler inom en snar framtid, men jag väljer att fokusera på en i taget.

Förändring nr. 1 var ju att sluta med nikotin i alla former och än så länge har jag klarat av det. Jag tror på mig själv och att jag nu en gång för alla har slutat!

Förändring nr. 2 började jag med igår och det kommer nog att ta lite tid men jag ger inte upp den här gången! Jag ska ta B-körkortet. :) Igår satte jag mig och körde bil (sist var för 4 år sedan) och hade första teorilektionen på kvällen. Nu ska jag satsa allt för att få det här körkortet.


Det gick bra igår på körlektionen även fast vi hade snöoväder och klass 1 varning. Lite dålig sikt var det och jag missade en avfart när jag inte såg vart jag skulle svänga av. Fick åka till nästa och ta den. Annars gick det bra och första steget blev godkänt, nästa vecka blir det start, stopp i backe. Jag kommer ihåg att jag inte hade några problem med det för 4 år sedan, men jag måste repetera då jag glömt en del.

Jag har ingen handledare att köra med hemma så jag tar alla mina körningar med trafikskolan och min lärare där. Jag har fått största bilen, haha min lärare övningskör ofta med BE-elever då krävs en stor bil. Jag får hoppa upp i bilen för att komma in. Men det är bra sikt när jag väl sitter där och bilen har en massa funktioner som jag inte ens visste fanns! Jag vill också ha en ny bil sen!

Igår var jag även inne i garaget och gick igenom bilen och sånt som finns under motorhuven, haha jag blir nog ingen bildoktor. Det var så mycket grejer där. Bara jag vet det viktigaste och vad jag själv kan göra så är det bra. Som att fylla på alla vätskor :)

Inga kommentarer: