lördag 20 februari 2010

Vinterväder

Det verkar som att vintern kommer stanna länge i år. Nu då t.o.m södra Sverige har fått så mycket snö! Pratade med min mamma idag och i Trollhättan har det kommit 50 cm ifrån igår till idag! Det är mycket för att vara där. Min familj var på affären igår och laddade upp matförrådet och de har inte tänkt gå ut idag. De är lite insnöade där uppe i Strömslund. Trollhättan har ju inte ens riktiga plogbilar, utan det är vanliga små traktorer som åker runt och plogar :P

Igår på nyheterna pratade de om hur mycket benbrott det har varit under denna vintern, p.g.a folk som halkat när de vart ute och promenerat. Tydligen så har det ökat såpass med benbrott att operationer har behövt ställas in. I Sthlm har det ökat från ca 190 till 500 benbrott. Lite komiskt på ett sätt, haha

Och tur är det att jag inte ska ut och resa heller. Tågen går ju knappt och dem som gör det är ganska försenade. men ändå håller jag på och planerar en resa ner till (just nu vinterlandet) Trollhättan :)

Ja snart kommer det och snöa i Ume också, jag väntar in det. Men är lite rädd att åka buss under vintern. Jag var med om att bussen sladda för några veckor sedan och det var ingen härlig känsla :( Men man måste ju ta sig till skolan ändå...

Nu är jag på bättrings vägen i min förkylning eller vad de nu var. Bara lite nässjuk och hostig nu, men det ska väll ge sig snart :)

Ha de bra!

Inga kommentarer: