fredag 14 december 2012

Julrusch

Det är så mycket som händer nu i December. Igår var det Lucia och det kom några dagisbarn och lussade för oss på jobbet. I helgen som var kom Umeås Lucia och lussade i matsalen. Och igår efter jobbet gick jag runt på stan och kikade på lite julklappar m.m. då var där en massa lucior överallt. Mysigt värre! Det har också varit adventsfikor och julgröt och en himla massa annat.

Imorgon ska jag ha tacoskväll här hemma med vänner. Tur att jag har många sittplatser, vi blir många! :) På söndag är sista dagen för mig och Henrik att julklappshandla, men jag ska hinna med att ha julklappsbyte med några vänner mitt på dagen (trodde först vi bestämde senare på em eller kvällen så nu blir det stressigt). Får se hur jag löser detta pussel.. Jag var på stan igår efter jobbet och letade en julklapp för ca 50 kr och det var inte det lättaste! Fanns typ bara skräp för 50 kr :/ Så det blev såklart inte för 50 lappen utan nästan dubbla! Det är inte lätt, allt kostar nu för tiden.

I veckan kom äntligen mitt paket från systrarna. Posten har tagit lång tid på sig att få fram mitt paket! men jag fick en stor neccisär , en mindre glittrig och ett halsband med en sax,symaskin, knapp och säkerhetsnål som dekoration i hänget :) Passar väl mig.

Idag känner jag mig vääääldigt trött och slut. Tror jag har början till en förkylning i kroppen :( Jag hoppas verkligen det inte bryter ut. När jag blir sjuk så blir jag rejält sjuk. Jag somnade förut när jag kom hem och sov en timma. men jag har inte tid med det nu. Det ska skrivas julkort och sys klart julklappar och allt ska skickas iväg innan söndag!

jag vill hinna iväg och kika på en klänning lr nått som jag kan ha på mig imorgon. Köpa det sista till tacosen och köpa mig en vinflaska till. :)

 Ha en bra helg! :)

Inga kommentarer: