onsdag 17 september 2014

På väg upp igen

Jag har varit/är jättesjuk. En förkylning som har satt sina klor i mig och det har inte varit lätt. Har ett ärr/sår av tbc-vaccinationen som (jag idag fick veta) inte läkt som det ska pga dåligt immunförsvar, att jag kan behöva ha det så i flera år innan den börjar försvinna. Tog sprutan i februari kan jag tillägga. Ska få gå till läkare och ta prover, så det inte är något konstigt i kroppen som gör mig sjuk gång på gång. Men ska inte tänka på det, är inte orolig heller.
Men det värsta är att jag inte varit på jobbet. Känner mig jagad av folk, han bara sjukanmäla mig så ringdes det hem till mig med frågor om när jag kommer tillbaka. Fick sjukanmäla mig 1 dag, sen förväntades det att jag skulle komma och jobba om jag tog en alvedon och vilade den dagen. Jag känner sådan stress när jag är hemma sjuk och måste ringa upp och säga att jag inte hunnit bli frisk. Kan inte slappna av och vila upp mig, utan jag stressar över jobbet när jag inte är där.
Jag får försöka bli frisk snabbt och komma tillbaka och jobba i helgen! Är jag inte frisk, känns det som jag måste komma ändå...
Det här ingick inte i mina planer för hösten.

Men jag ska spara ihop lite slantar och beställa ny soffa och soffbord. Har redan fått hem ny tv-bänk,skrivbord och kattställning. Kul med förändring och få in nytt och fräscht. Har levt i en flyttlåda sedan jag var 15 och alla möbler har följt mig i varje flytt. Så nu är det dags att skapa mitt vuxna hem! Jag är taggad! :)

Har sålt på blocket och varit med på en loppis. Har mycket mer helt och fint som jag tänkte sälja bara för att få ut det "gamla" och få in nytt.


Inga kommentarer: