lördag 17 november 2012

Bästa kvällen!

Jag och Henrik firar 6 år tillsammans med att gå ut och äta och gå och se på Johan Glans föreställning (biljetter han fick av mig när han fyllde 30). Kvällen var den bästa och vi skratta så vi fick ont i magen, haha

Först tog vi oss ett vinglas hemma innan vi for till stan för å äta. Jag hade beställt bord på Sagami som är en bra japansk restaurang. Där beställde vi 4-rätters.
Först fick vi in förrätten som var en blandning av både det ena och det andra. Det mest spännande och läskigaste var den knallröda lilla bläckfisken som stirrade på en i mitten av tallriken. Jag tycker inte om bläckfisk, men smakade ändå pga "upplevelsen". haha Jag tittade på Henrik och trodde aldrig han skulle våga smaka, men han tog en klunk öl och sen stoppa han i hela i munnen och svalde den nästan hel! haha (jag skratta nästan ihjäl mig).

Bläckfisken såg ut som den här!


Sen fick vi in Sushi och jag älskar sushi! Henrik tyckte också om det :)
Efter det var det varmrätt och vi beställde in kötträtter. Jag fick en senap till min rätt, men jag upptäckte ganska snabbt att det inte var vanlig senap utan det var Wasabi i den!! Haha chockad blev jag, min mun och min näsa.. Wasabi har ju en förmåga att komma upp i näsan på nå sätt :/
Till efterrätt beställde vi glass grönt te och kaffe (var redan proppmätt). Kolsvart sesamglass till mig och vanlig glass åt Henrik :) Lite runda och glada efter maten , öl och vin for vi vidare till Universitetet.

Det var längesedan jag skrattat så mycket. Jag skrattade bara av att se Johan gå in på scen, han behövde inte säga nått! haha
Nu ska jag inte skriva ut hans skämt här, men det var det roligaste. Igenkänningshumor är det bästa! dom 90 minutrarna for förbi i väldans fart. 5 plus av 5 möjliga får kvällen av mig! :)

 

Inga kommentarer: