torsdag 29 november 2012

Indiska

Igår var jag en sväng på stan och lunchade med två vänner. Gick runt och kikade i affärer en stund medan jag väntade in Henrik som slutade tidigt. Jag letade efter en adventsljusstake, då min gamla är så ful ( köpt för 49:- på konsum i Jokkmokk när jag bodde ensam som 15 åring). Men jag hittade ingen speciell. Ist så köpte jag små söta glöggmuggar med tillhörande sked. :) När jag stod i kön så tyckte jag det luktade så gott och såg att det låg té i massor. Jag läste på ena och det var té från Kahls, tog med mig ett paket och ska smaka på det ikväll. Hoppas det smakar samma som det luktar, jag älskar chaite och chaikaffe också för den delen.



Idag har jag haft mobilen avstängd och kommer fortsätta ha det tills ikväll. Jag har en liten timeout från omvärlden. Jag vill inte bli störd idag då jag har en massa jag vill hinna med. Annars så brukar det bli så många och långa telefonsamtal när jag är ledig. Jag har problem med att låta bli att svara när det ringer.

Inga kommentarer: