torsdag 13 mars 2008

Glad men trött o irriterad...

Jag är glad!! jag får äntligen ta en paus från Jokkmokk :) Något jag har längtat efter faktiskt.. Det ända jag kan tänka på nu är min o Henriks resa :) Jag känner nu hur mkt jag saknat att vara i THN hos kompisar o sånt...

Trött är jag och väldigt irriterad på några av mina lärare...
Idag blev jag lurad att komma till skolan av en av dem.. Hon sa att om jag kom på en av ettornas lektion , så skulle jag få hjälp att komma igång med att sy dekorationen... Men när jag då sitter där och hon vet att jag behöver hjälp, så händer ingenting.. hon babblar på om hur kär hon är i en kille och ditodat, med några av småtjejerna... så jag blev fan så sur och drog därifrån... jag satt faktiskt o väntade i en timma och hon visste det...

ja och sen innan detta hände, när jag var påväg till skolan i snöoväder... Då händer nått pinsamt..
jag skriver ett sms och hör en bil tuta. Jag tittar upp av ren reflex och ser någon vinka i bilen.. Jag ser förtås inget för jag får snö i ansiktet, vad gör jag då?... Jo jag vänder mig nästan om o glor o får syn på Henriks kompisar... KUL...
Jag gillar inte att folk tutar på en när man är ute o går!! Vad tror dem, att man ska hinna se dem på en tiondels sekund innan dem är förbi? Ne såklart, så sluta tuta.... Annars så blir jag polis när jag ä stor och tar körkorten av er :P asså jag menar allvar, jag blir polis så de så...

Ha de! Nu ska jag ner i tvättstugan innan jag somnar...






1 kommentar:

Vidde sa...

Du måste lära dig att säga ifrån när sånt där händer som med din lärare. Om hon pratar privata grejer när hon borde hjälpa dig får du ju säga till henne att hjälpa dig istället! Hon kanske inte fattade varför du bara gick (hon kanske är en hönshjärna?)...

Vad är det för pinsamt med att inte hinna se några puckon i en bil som tutar på en? Det enda som händer är väl att de när de sen träffar en säger "du såg förvirrad ut" eller nåt sånt, och du svarar "jag hann inte se"...

På senaste lever jag efter mantrat "Ingen mening att älta dagens problem, imorrn kommer det nya". Skitskönt. Det blir lätt att släppa saker som bara ligger och skvalpar runt i hjärnan till ingen nytta och ger ångest. Testa!

Hoppas du har det underbart "hemma" och hör av dig när du kommer hem hit! =)