lördag 6 augusti 2016

Mitt i semestern

Semestern började på värsta sätt! Bianca blev sjuk och efter några dagar med dagliga veterinärbesök och vakande dygnet runt så blev det en akut operation! Veterinären öppnade upp hela buken för att se om det var stopp någonstans i tarmarna. Det var just det, ett flera centimeter stopp i tarmen av päls och skräp. Hon fick ett stort ärr och tratt som Bianca nu haft på sig över en vecka nu för att inte dra upp stygnen. Det känns skönt nu att hon har blivit som vanligt igen, när hon på onsdag ska vara på katthotell i 10 dagar. Men ändå är det jobbigt att lämna bort henne (och lilly också), men vi måste ju.

En piggare Bianca, men lite sur på tratten.


Helgen innan allt hände med Bianca var jag och Henrik på lite utflykter här i närheten. Det finns massor att se och göra här kring Umeå. Om man bara har bil så man tar sig runt hittar man ställen längs vägarna också :)

 Ett besök på mIckelbogård där dom har alla möjliga djur. Dom flesta var så tama att man kunde klappa och mata :)


Vi for en sväng till Olofsforsbruk :)


Efter så få for vi till Vännäs. 
Henrik vågade sig på ett bad också i älven!


Efter vägen fanns det gårdsbutiker och där fanns det mesta..


Annars så har det blivit en del pysslande här hemma. Henrik har inte haft semester med mig :( Men på tisdag blir han ledig 13 dagar iaf. Tur det, jag måste ju ha honom med mig i kyrkan, haha

Mina pelargoner har verkligen växt.


Ny semesterbox "travel on", fyndat två klänningar
 och mina flitiga lisor trivs bra på sin skuggiga plats :)


Två söta små rosa blommor i mina krukor. Kul med sommarmix, man blir överraskad varje gång.
Min kofta
 (som jag fick ta upp i våras då jag upptäckte att jag stickat med fel storlek på stickorna!! Frustrerande om något och jag la ifrån mig arbetet fram tills nu)


Fullt med bär i min lilla trädgård :)
Och Henrik är grillmästare.


Inga kommentarer: