torsdag 29 maj 2014

snörvel

Ja, här sitter jag och är dyngförkyld :( Varför jag? Igen? Men kom igen nu!
Trodde jag var i stort sett frisk igår efter att ha haft en sjuhelsikes magkatarr och ont i halsen. Ringde och friskanmälde mig på jobbet till idag, men i natt... suck.. Fruktansvärt att inte kunna andas genom näsan = knappt någon sömn. Vaknar imorse och har värk i ansiktet pga igentäppt näsa och hosta :(
Idag har varit en jobbig dag. Har inte känt någon smak så att "tröstäta" gick inte heller. Har använt upp mängder av näsdukar, hostmedicin och det jag fruktar mest, Nässpray!! Fy fan så vidrigt, kräks nästan varje gång :( Tuppade av en timma eller två (jag vet inte vad klockan var). Har mest suttit rakt upp och ner i soffan och tittat ut på det fina vädret (som idag inte lockade).

Längtar tillbaka till gårdagen.. Pigg och glad efter en shoppingrunda :)


Inga kommentarer: