fredag 30 maj 2014

Samvetet

Jag får alltid dåligt samvete när jag är sjuk. Alltså när jag måste sjukanmäla mig från jobbet. Men ska försöka tänka bort det och bara fokusera på att bli frisk. Jag får vara hemma i helgen också :( Men ingen idé och försöka jobba när man är förkyld, då blir man väl aldrig av med det. Vill heller inte smitta någon gammal redan svag människa. Men man förlorar ju ganska mycket pengar på att vara sjuk, det känns inte kul till sommaren. Men vad ska man göra.

I morse när jag tog min hostmedicin märkte jag att smaksinnet är på väg tillbaka. Det är ju bra, men inte när man tar hostmedicin som har smaken "intesågott".

Idag måste jag även ta mig till apoteket och mataffären. Känns jobbigt men jag måste. Funderar på att ge Henrik fullmakt på mina recept. Så kan han gå till apoteket om jag inte skulle orka själv av någon anledning. Sen att jag kan ha fullmakt på honom också. Jag tycker det kan vara bra, man ska bara fylla i några papper.

Min Stora Temugg.
 Mycket varmt och dricka blir det i dessa dagar.


Inga kommentarer: