tisdag 4 mars 2014

Heroes

Ledig i 3 dagar! Jag passar på att måla naglarna i en chockrosa nyans och ser på en serie. En gammal serie som jag såg lite av för några år sedan. Heroes.
Vilar upp mig efter ett par jobbiga dagar med skitsnack av tokstollar. Jag orkar inte höra mer skitsnack runt om mig. Lite som att alla pratar om alla som i lågstadiet och det är tröttsamt. Vissa riktigt elaka onödiga kommentarer om dom jag umgås med. Har hört att vissa är om mig!! Men nu är det slut på det hela hoppas jag. Jag bryr mig inte längre, för det är den som pratar skit bakom ryggen på en som har problem inte vi andra. Stackars ensamma människa. Osäkerhet är väl grunden.

Nu lite annat roligt!!! :D

Jag håller på att sticka upp restgarner och garner som jag inte vet vad jag ska ha till. Jag har väl haft en tanke för några år sedan som aldrig blivit av, för jag har en del effektgarner som är orörda. Men det är bara att sticka upp det till något roligt/annorlunda :)

Bokrean då! Jo jag har varit på bokrean, men det var så utplockat när jag väl kom dit två dagar efter den börjat. Men jag hittade två böcker som kan vara något. En bok av carolina gynning Vanessa som jag tänkte ha som sommarbok, den första i den "serien" läste jag förra sommaren tror jag.
Sen köpte jag Jk rowlings första "vuxenbok" den tomma stolen, tänkte att jag skulle se om den är lika bra som Harry Potter böckerna fast för vuxna då, haha

Sen har jag beställt böcker från adlibris, både från rean och vanliga sortimentet. Det blev 5 stycken. En fortsättning på en serie som jag läst, lite tantvarning på dom men det är kul, Stormsvala heter den.
En psykologisk bok om hur man hanterar jobbiga känslor (och det kan jag behöva ibland, haha).
En rolig bok om hur det är att vara kvinna, (hoppas den är rolig iaf).
En kärleksroman som jag tänkte ha som ännu en sommarbok. Härligt att sitta ute på altan en solig sommarmorgon med katterna och läsa och dricka kaffe.
Och till sist boken om andré´s luftballongsfärd som blev förra årets bästa bok och det har varit mycket prat om boken den senaste tiden. Det ska bli roligt att läsa och se på alla bilder. Jag har själv varit "intresserad" av den historien när jag var yngre. Jag skrev ett skolarbete om det i mellanstadiet. Jag har också varit på museet i Gränna. Spännande! Expeditionen - min kärlekshistoria.


Inga kommentarer: