torsdag 12 december 2013

sankta lucia

Imorgon är det lucia. Jag älskar traditioner och luciadagen är så mysig. Jag jobbar imorgon men det ska komma förskoleelever och lussa för alla boende. Lions luciatåg var på jobbet redan i söndags, så jag har faktiskt redan sett ett luciatåg iår. :) Hoppas det finns tomtar med i detta gäng som kommer imorgon, läste att på alla skolor är det inte ett fritt val. Där är det både tomte och pepparkaksförbud, trist :( Själv fick jag aldrig vara Lucia i skolan, det blev alltid någon av de blonda långa tjejerna i klassen som fick den rollen. En av dom fick vara lucia 2 gånger. De ville väl inte ha en brunhårig kortis, haha men jag hänger inte läpp för det, jag fick ju vara lucia på dagis! :)

Jag har bakat! Ska ta med till jobbet imorgon :)


Inga kommentarer: