lördag 28 december 2013

Jul på Liseberg

Idag kom jag hem efter en julvecka med familjen. Det var längesedan jag firade med familjen så det var verkligen på sin plats att jag for ner iår. Henrik fick fira jul med sin kusin m.fl då han inte fick ledigt från jobbet. Men han hade haft det toppen han också :)

Jag började med att åka en sväng till Liseberg med syster och Frans :) Jättemysigt var det. Innan hade vi lunchat och letat julklappar i nordstan. Fullt med folk och självklart håkan hellström och Gais i bakgrunden :P


Arvidsjaurs renar var på plats i lapplandsområdet 


Vi åkte det nya pariserhjulet. Det började blåsa upp till storm och några regndroppar kom precis när vi åkte upp. haha fasiken så rädd jag var!


Lite rädda, lite väderbitna men glada ändå :)


Nu står nya gothiatowers klara. Kul att man såg bassängen och de som badade från hjulet. haha fick syn på några ben som gick där!


Där nere på isen åkte lisebergskaninerna sin julshow på is :)


Fanns massor med små julbodar. Här köpte vi lyktor :)


Var inne på tomtelandet.




Vi tillbringade också en stund inne på spelhuset. Åkte motorcyklar, gokarts och dansade och mycket mer. En rundtur i slänggungan hann vi också med. :) Men tur i lyckohjulen hade vi inte denna gång.

Inga kommentarer: