torsdag 25 oktober 2007

Misstag?

Jag är klar med mitt bälte!!! Det är jag glad för, nu kan jag gå vidare till nästa sak...

Jag blev nöjd med det och det blev alla andra också, fick beröm och så...
Men jag tror att det var ett misstag att sy det på slöjden :/
Jag gillar inte att få kommentarer om hur jag ser ut...
Jo om det är bra saker så blir jag glad... Kanske att jag missuppfattar ( säger henrik iaf )
men jag vet faktiskt inte...

Nu ska jag berätta hur det har vart att sy mitt bälte på slöjden...

Först i våras så fick jag idén att sy ett bälte och ville göra det på slöjden...
Och då så fick min lärare mäta min midja. Då kom första kommentaren!!
En tjej sa att jag var äckligt smal... Kanske inte det roligaste att höra precis...
Andra saker jag fått höra är... "Du är då inte grov!!", "Usch", och "det ser ut som ett bäbisbälte" m.m

Så har det hållt på nästan varje gång som jag har sytt i skolan på bältet..
Det är jobbigt...
Igår så tog en i min klass mitt bälte och satte det runt hennes lår, bältet gick precis runt...
Så fick jag kommentarer igen!! Om och om igen,,, blää på dem

Men nu har jag genomlidit detta och går vidare med att lägga skoband :)

Ha de!!

4 kommentarer:

Henrik sa...

Puss sötis.. duktig o bäst i världen! :)

Vidde sa...

De är bara avundsjuka på dig. Och kanske utseendefixerade också. Kom ihåg att det inte spelar någon roll! Det som spelar roll är att du är bäst, som du skrev i ett tidigare inlägg! Kom ihåg det, och tänk på att de som kommenterar ditt midjemått fokuserar på HELT fel saker!

Theresé sa...

Det spelar ingen roll hur andra säger hur du ser ut sofie, det viktigaste är att du trivs med dej själv. Och jag tycker om dig min vän hur du än ser ut!! Sofie POWER!! =) Massa kramar till bara dej!

sies sa...

Gi blanke faaaan i dem for det er faktisk DU som bor i DIN kropp.

Det er bare du og ingen andre i hele verden som vet hvordan det er å være deg, så faktisk har ingen annen UTTALSESRETT når det gjelder din kropp.

Du bestemmer selv hvor stor makt andre menneskers tankeløse kommentarer skal få i ditt liv.

Jeg synes du er fin som du er, Sofie.