onsdag 19 juni 2013

Min första bil

Igår tog jag körkortet och idag blev jag bilägare och imorgon kör jag upp till Jokkmokk! Det är mycket nu :) men jag ljuger om jag säger att jag inte är nervös. Bara tanken på att fara ut i trafiken ensam gör mig lite skakig. Nervös över midsommartrafiken och vägbyggen, nervös över 40 mils sträckan, nervös över att ha katterna med osv. Men allt är så nytt och nu har jag ingen bredvid mig som säger åt mig vad jag ska göra. Skulle behöva en dos med mera självförtroende.

Jag har kört lite idag, från bilaffärn till en bilhall och hem! Sen till ett fullsmockat Coop Forum och snurrat runt på parkeringen. Har även tankat! Tur Henrik var med mig som kunde peppa mig när andra bilar körde om! haha Men va fasen jag höll ju hastigheten. Men visst kör jag lite långsammare än snittet, jag är ju "nybörjare".

Men bilen är väldigt fin, fräsch och allt är på topp. Bilen har bara gått 6000 mil så det är bra. Nya däck fick jag med också. :)







1 kommentar:

Vidde sa...

Du behöver inte känna dig dålig eller noobig när andra kör om! Det är de som inte klarar av att hålla hastigheten. Folk som skryter om hur fort de kör försöker bara berättiga sitt felaktiga beteende, så lyssna inte på dem!