måndag 23 maj 2011

Febriga tankar

Den senaste tiden har jag vart mer än stressad över allt. Har en känsla i magen som troligen är magkatarr. Igår drabbades jag ännu en gång utav feber och långt in på natten skakade jag så mycket att jag trodde jag skulle ramla ur sängen.. Frossa p.g.a. utmattning.

Folk ber om att få höra sanningen men sedan klarar de inte utav den. Värsta är att folk inte är snälla om de får höra annat en det de vill, ta en åsikt kan vara svårt för den som inte vill ha någon annan en sin egna.

 Det är suddigt men ändå glasklart. Jag vet exakt var jag har dig, jag ser igenom och jag tycker det är fel.
Tankar -Vad gör man när en nära vän går bakom ens rygg? vad gör man när man hamnar i en situation som blir jobbig för en själv? Ska man sitta tyst och må dåligt eller ska man säga vad man tycker och få höra sådant man inte trodde kunna vara sant och sedan må dåligt? Har jag rätt till åsikter om andra? Får man lägga sig i? Hur kommer det bli sen, vän eller inte? Jag är sårad. För när man ser att det blöder, det är först då det gör ont.   

2 kommentarer:

Isaflisa sa...

Vad som än har hänt hoppas jag att det blir bättre! Ta hand om dig! <3

Mia sa...

Alla har rätt till åsikter :-) Du är en fin vän, Sofie! Du ska inte må dåligt.. Men hej bara, snart är det bra igen ska du se. Jag lovar att det ordnar sig :-)